Om du tror att du vet allt är du dåligt underättad.

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Emma - 6 oktober 2009 23:00

 

De som dansar anses vara idioter av de som inte kan höra musiken.

/George Carlin.

  

Livet är som en sång, i dur eller i moll!

Alla har en egen låt, och för att kunna höra någon annans rytm

måste man lyssna noga, väldigt noga.

Man blir så ofta dömd över de texter man sjunger rakt ut,

och folk glömmer att lyssna på det som hörs mellan raderna.

Alla försöker dölja sina texter, och om inte det så kanske en vers eller två!

Och det är inte förrens det speciella ögonblicket då du hör, som

du kan försöka förstå en människa.

Men bara försöka, för att förstå det är någonting som vi inte kan göra för varandra.

Det enda man kan göra är att utvecklas av vetskapen om en genre

du aldrig hört förut, och visa medkänsla på ett passande vis.

Jag säger det en gång till, jag har sagt det förut och jag kommer att fortsätta att nöta ut det...

... allting har en orsak, särskillt en människas beteende.

Ett beteende skapas genom intryck från den yttre världen, och särskillt från barndomen.

Ingen har samma uppväxt, ingen har haft samma upplevelser.

De bestämmer hur du reagerar på saker, hur du reagerar på livet!

Och man kan inte dömma någon för det den gör, förens du vet

vad den underliggande orsaken är och fullt kan förstå den,

och eftersom ingens upplevelser är olika...

...kan du alltså inte dömma någon!

  

Skriv din egen låt, och visst, håll den innom dig!

Håll den innom dig för det finns folk som vägrar lyssna på den och inte anstränger sig en tum

för att verkligen höra, och då missbedömmer dom din sång och därmed även dig!

Håll den innom dig, för dessa folk är inte värda att sjunga för.

Men du får inte själv råka stänga ute den person som verkligen försöker lyssna,

för det är den personen som är värd sanningen, som är värd

att få höra din lyrik.

Det är den personen som är förtjänar att få höra rytmen du dansar till!

  

 

De som dansar anses vara idioter av de som inte kan höra musiken.

 

  

Av Emma - 6 oktober 2009 19:29

DAGENS CITAT

Är två stycken som jag tycker hör ihop.

Kan ni se samma sammanband som jag?


 

Min definition av ett fritt samhälle är ett samhälle där det är ofarligt att vara impopulär.

Adlai E. Stevenson.

 

Vad man vill se i media är skenbar mångfald som döljer en egentlig enformighet.

Joseph Goebbels.

 

Dagens ögon är tänkta till att blunda.

Vad är vi rädda för egentligen?

Vad är livet du har, jämfört med livet du ville ha och kan få om du kämpar?

Ingenting.

Men det är ju trots allt enklast att ta det säkra före det osäkra,

vi har nog helt enkelt blivit för lata för att ens försöka!

 

XoXo

Av Emma - 6 oktober 2009 00:25


Säg mig, är din hjärna så

förvriden som jag tror att den är?


Himlen var mörk

månen stod högt

alldeles ensamma, hon och jag

Hennes hår var mjukt

Hennes ögon var blå

Jag visste precis

Vad hon ville göra

Hennes hy så len

Hennes ben så vackra

Jag lät mina fingrar vandra

Längs hennes ryggrad

Jag visste inte riktigt hur

Men jag gjorde mitt bästa

Jag började med att lägga

Mina händer på hennes bröst

Minnet av min rädsla

Mitt hjärta som dunkade

Sakta särade hon

De vackra benen

Och när jag gjorde det

Fanns det ingen skam

Det kom på en gång

Den vita saften

Äntligen var jag klar

Det är över nu, äntligen

Den allra första gången

Jag mjölkade en ko.

 

 

Nåå..?Flört

Presentation


Ett tag skrev jag om mitt liv i svart och vitt, men nu finner jag det mer roande att göra det kryptiskt!
Detta är ett kassaskåp och innuti gömmer jag mig, kan du knäcka koden?

- Vem är jag?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Visst äre helt fab me klacksparkar?
 Jamenoja.
 Nja...
 Wait, what?
 FUCKING FABULOUS!
 Åååånej.
 Jag gillar glass!

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards