Om du tror att du vet allt är du dåligt underättad.

Alla inlägg under mars 2010

Av Emma - 10 mars 2010 16:53

Why am I fighting to live,
If I'm just living to fight.
Why am I trying to see,
When there aint nothing in sight.
Why am I trying to give,
When none gives me a try.
Why am I dying to live,
If I'm just living to die.




 

Svaren till frågorna finns där, infact... så e dom rätt så självklara. Ändå, så tvekar man.

Vart försvann  glöden? Jodå, jag vet. Hur får man tillbaka den? Jo, jag vet. Men vad händer längs vägen egentligen... jo, jag vet... livet, plus och minus i en allt för äcklig symbios. Är det verkligen värt det? Jo, jag vet. Det är det faktiskt verkligen inte. Så varför fortsätter klockan att ticka? Jo, jag vet. Obligationer, skyldigheter... Hur fick man dem? Jo, jag vet. Dem finns i blodsbandet. Vart finns den där off-knappen, som finns på så många andra aparaturer? Jo, jag vet. Den finns i en dröm du drömde för länge sedan. Vart är den drömmen nu? Jo, jag vet. Den är sedan länge bortknuffad av känslan av en kontinualitet som du ej kan göra något åt.  Vart kom den känslan ifrån? Jo, jag vet. Den kom när glöden försvann, Hur hamnade man i den här onda cirkeln? Jo, jag vet. Man insåg att det inte finns någon som helst rättvis väg ut.

Presentation


Ett tag skrev jag om mitt liv i svart och vitt, men nu finner jag det mer roande att göra det kryptiskt!
Detta är ett kassaskåp och innuti gömmer jag mig, kan du knäcka koden?

- Vem är jag?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Visst äre helt fab me klacksparkar?
 Jamenoja.
 Nja...
 Wait, what?
 FUCKING FABULOUS!
 Åååånej.
 Jag gillar glass!

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards