Om du tror att du vet allt är du dåligt underättad.

Alla inlägg under september 2009

Av Emma - 30 september 2009 22:42


 

The perfect one night stand

is the one who turns himself

 into a pizza at 04:00.

 

 

Oskyldig

Av Emma - 30 september 2009 10:09

"Lögnen kommer att skada dig,

även om den tycks vara till gagn.

Sanningen kommer att gagna dig,

även om den tycks vara till skada."

 

Det finns så lite med de orden som stämmer, för mig.

Jag kan nog manipulera mig ur det mesta med lögner utan

att det skadar mig, eller någon annan.

 

Men jag kan ju trots allt inte hjälpa det,

jag måste inse att jag aldrig kommer att

bli frisk igen. Och försöka att jobba mig fram med

vetskapen om att det mesta jag är, är baserat på saker

som är påhittade, även om jag själv inte vet vad som

är falskt eller inte!

 

Ibland kan jag titta tillbaka, och verkligen försöka klura

ut vad det var som egentligen hände, hur jag hamnade här.

Men allt är ett stort blurr, minnet är som bortblåst.

 

Det enda jag verkligen minns i detalj, det var

den startande faktorn.

Men hela vägen hit, där jag är idag, 

är fullt med korsningar där jag inte vet åt vilket håll jag gått,

är full med vägbulor som ja inte vet om jag snubblat eller hoppat över,

eller om jag kanske helt enkelt gått runt.

Full med skyltar, direktioner som jag inte vet om jag följt,

eller ens orkat läsa.

 

Men vad kan man göra?

Det enda jag kan tänka mig, är att ta ett djupt andetag och fortsätta gå.


Av Emma - 28 september 2009 21:45


Ayay Kapteeen!


  


Helgen var branno awesome!

Men till nästa gång ska jag se till att vara vaken längre ... ;D


Av Emma - 22 september 2009 23:24


Hur tar man sig ur ensamheten

när man inte vet hur fan man fick sig in?

 

Dagarna känns så jävla långa

när man är ensam och så

Är jag en av de mycket för många

eller en av de mycket för få?

Jag också, skulle man tycka,

hade väll kunnat finna en bro

som leder, om inte till lycka,

så bara till vardagsro.

Den som har känt hur ensamheten slår,

han är för stolt att visa sina sår

och går där ensam genom alla år.

Den som behöver människorna bäst,

han fruktar också människorna mest

och går ibland dem som en okänd gäst.


Av Emma - 14 september 2009 22:40

 

It is sick how much you can miss in life, just because you can't tear down that wall made of fright.

Closing others out, means closing yourself in, closing yourself in from life.

They say that life is no dance on roses, but I don't think that ads up.

Life is beautiful, but it has thorns. You can't have one without the other, that's a fact.

So why don't embrace life as it is, instead of trying to make it something it ain't, safe...

Safe on your heart, because you are never safe, even if the wall you have built around you is impenetrable.

Cause that kind of pressure, makes your heart ache even more.

Lifes hurts eighter way, so take your shot, you only have one.

So drop the knife, you're only stabbing yourself in the back.

Av Emma - 11 september 2009 00:25

---

Vad kom först, hönan eller ägget?


  


...en cirkel har ingen början.

---

Presentation


Ett tag skrev jag om mitt liv i svart och vitt, men nu finner jag det mer roande att göra det kryptiskt!
Detta är ett kassaskåp och innuti gömmer jag mig, kan du knäcka koden?

- Vem är jag?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Visst äre helt fab me klacksparkar?
 Jamenoja.
 Nja...
 Wait, what?
 FUCKING FABULOUS!
 Åååånej.
 Jag gillar glass!

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards