Om du tror att du vet allt är du dåligt underättad.

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Emma - 7 oktober 2009 22:36


"Feghet ställer frågan: är det säkert?

Ändamålsenlighet ställer frågan: är det politiskt?

Fåfänga ställer frågan: är det populärt?

Men samvetet ställer frågan: är det rätt?

Och det kommer en tidpunkt då du måste välja en ställning som varken är säker, politisk, eller populär - men man får helt enkelt ta och finna sig i det, helt enkelt, för att det är det rätta!

 

---->Den glödhetaste platsen i helvetet är reserverad för dem som förblir neutrala i tider

av stora moraliska konflikter." <----

 

Marthin Luther King, Jr.

 

Vi har fått rösten, vi har fått synen, vi har fått känseln.

Det är tänkt att vi ska tala, tänkt att vi ska se, tänkt att vi ska känna.

Men framförallt, har vi fått våran anda!

Bli ej stum, var ej blind, sluta aldrig känna!

För det är det censuren vill att vi ska göra,

och det måste vi kämpa emot, vi måste aldrig, och återigen aldrig

låta någon stjäla vår anda!

För i slutet, är det det enda vi har kvar,

det är vårt enda medel till ett samhälle som verkligen kan säga

att vi annvänder yttrandefriheten till det den står för,

till ett samhälle som inte ljuger för dess folk, med censur.

För ett samhälle med censur, ett samhälle byggt på lögner,

är inte värt att försvara!

Men ett samhälle byggt på sanning, det är värt att kämpa för!

 

___________

Glad

Av Emma - 7 oktober 2009 22:12


Finsk roulette:  de manliga deltagarna lägger upp kukarna på bordsskivan. En man/kvinna springer runt på bordet med spikskor.

Fransk roulette: man tar fyra p-piller och en magnecyl, skakar om och låter en av de kvinnliga deltagarna i spelet välja.


 

Är du på eller...?

Presentation


Ett tag skrev jag om mitt liv i svart och vitt, men nu finner jag det mer roande att göra det kryptiskt!
Detta är ett kassaskåp och innuti gömmer jag mig, kan du knäcka koden?

- Vem är jag?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Visst äre helt fab me klacksparkar?
 Jamenoja.
 Nja...
 Wait, what?
 FUCKING FABULOUS!
 Åååånej.
 Jag gillar glass!

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards