Om du tror att du vet allt är du dåligt underättad.

Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Emma - 3 oktober 2009 18:53


"De flesta människor lever som sömngångare,

kluvna mellan önskan och fruktan av att vakna."


Jag hade det lugnt och bra där jag var, men jag mådde inte bra för det.

En livsstil blir lätt en vana, men det är dags för mig att vakna.

Jag har raderat alla inlägg jag skrivit från den tiden som jag var som mest sjuk,

för jag rent ut sagt skäms över dem.

Nu är det dags att börja på en helt ny era.


_______

Glad

Av Emma - 3 oktober 2009 17:42


"I militärt liv får man en medalj för att släppa

napalm på civila, i civilt liv åker man i fängelse

för att ge någon en orgasm för pengar."

George Carlin om prostitution.


 

Det finns mycket här i världen som inte är rätt, men helvete?!

Vart borde man lägga sina prioriteringar?

Jag kan säga jävligt mycket, och jag kan mena det hur mycket som helst.

Och jag kan vilja göra något åt det.

Men jag har inte den slags makten, och jag skulle inte kunna hantera den heller.

Staten, regeringen what so ever, sägs ha makten.

Men det tycker jag inte att dom har, så länge folket har majoriteten!

Fatta vilken värld vi skulle ha, om vi kunde enas?

Om vi kunde fördela alla tillgångar lika, utan att överkonsumera?

Tänk om människorna kunde vara likvärdiga, i moral och etik?

 

Tänk, om vi hade kunnat utrota allt hat?




  


Måste säga att just "napalm är förbjuden mot civila och mot militära mål i närheten av civil befolkning" numera,

men sen när har FN lagarna inte ifrågasatts av diverse kukhuvuden?

Och vissa av dessa kukhuvuden försöker till och med  att överträffa sig själva

genom att bli fittskallar och försöka uppfinna värre vapen.

Presentation


Ett tag skrev jag om mitt liv i svart och vitt, men nu finner jag det mer roande att göra det kryptiskt!
Detta är ett kassaskåp och innuti gömmer jag mig, kan du knäcka koden?

- Vem är jag?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Omröstning

Visst äre helt fab me klacksparkar?
 Jamenoja.
 Nja...
 Wait, what?
 FUCKING FABULOUS!
 Åååånej.
 Jag gillar glass!

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards